אבידן מנתח את השינוי בין גלי ההדבקה: "שלחו חולים באוטובוס הבית"

    אסתי פלד No Comments on אבידן מנתח את השינוי בין גלי ההדבקה: "שלחו חולים באוטובוס הבית"

    יהודה אבידן, איש השטח של אריה דרעי שהוביל את מערך הוצאת החולים מהערים למלוניות, מנתח את השינויים החדים בטיפול בחולים בין גל ההדבקה הראשון לנוכחי, לדבריו, "גם אם יפנו מאתיים חולים באלעד, בעוד שעתיים יהיו מאתיים נוספים, בגלל שהעיר מתפקדת כרגיל"

    14:10
    13.05.24
    הרב משה בן לולו No Comments on איך הגיעו התפילין של מושיקו לראש הממשלה: ראיון מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש השטח והאחראי על המלוניות מטעם שר הפנים, יהודה אבידן התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס לעבודותו דאז בגל הראשון שעבר בהצלחה והשינויים בהתנהלות בגל הנוכחי, "בפעם שעברה סגרו את כל מוסדות החינוך, בתי כנסת, עבודה במגזר הציבורי, והתחלואה הייתה בקרב האוכלוסייה המבוגרת לכן היו מאות חולים".

    עוד הוסיף, "לכן התחלואה הייתה שונה והייתה פאניקה גם בעולם וגם במדינה. למדנו מאז. אחד הכעסים המוצדקים היא שהעלו שוב את עניין הסגר. אז דרעי לא בא לעשות סגר וזהו, אז שהחליטו לעשות סגר זה היה לאחר דיונים בממשלה, העיר לא תפקדה כי לא היו מוסדות חינוך וציבור, חולקו קרוב לחצי מיליון מנות אוכל לבתים כדי שתוכל לתת מענה כדי להוריד את התחלואה".

    "ברגע שהתחלנו להוציא אנשים מהבתים והפעלנו מערך מטורף. ובכל עיר הוקם חמ"ל, פיקוד העורף הוריד אוגדה שלמה של חיילים, ואז הוחלט להטיל סגר" הסביר אבידן על התהליך הסדור בהטלת סגר בגל הראשון.

    הגל השני מסביר אבידן, "מערכת החינוך נפתחה והפלא הגדול היה שהחרדים החלו ללמוד אחרי. התחלואה הראשונה בגל השני לא התחיל אצל החרדים וזה דווקא התחיל אצל החילונים ואז המדינה לא התרגשה. התחלואה היא ידועה ומובנת. בגל הראשון היו חקירות אפידמיולוגיות, שגילו חולה שלחו את כולם הביתה ללא חקירות. בנוסף בישיבות שלחו אותם באוטובוס הביתה".

     



    0 תגובות